Pressemelding 8. april 2021

Dagliglivet er i gang nå etter påskeferien. For mange er det godt å komme tilbake til jobb, skole og daglige aktiviteter. Jeg håper vi får fortsette sånn fremover med åpne skoler og åpne fritidsaktiviteter for våre barn og unge. For å få det til trenger vi at alle som har behov for å teste seg tar kontakt og avtaler tid for dette.

Vi har hatt en del pågang til testing nå etter ferien. Vil understreke viktigheten av at alle med symptomer tar kontakt for test slik at vi klarer fange opp eventuelle Covid-positive tidlig i forløpet.

Etter påske har vi hatt 4 positive tester til nå. Det har vært få nærkontakter, alle har vær veldig flinke til å holde seg i ro innendørs mens de ventet på testsvar og jeg forventer ikke noe utbrudd av disse positive testene. Alle 4 har forbindelse med reiseaktivitet, de har det greit og får den oppfølgingen de skal ha fra kommunen.

Det er fortsatt slik at man skal unngå all unødvendig reising, man skal holde helst 2 meter avstand, man skal huske håndhygiene, OG man skal tenke på de som er ensom under pandemien og ta en telefon eller to!

Angående vaksinering:

Det er varslet økte vaksineleveringer fremover, og vi har fått bekreftet dette for neste uke. Vi vaksinerer nå prioriteringsgruppe 4 (alder 65-74 år), og er optimistisk på at vi vil motta økte leveranser en god stund fremover og da kunne tilby vaksine til stadig flere.
Vi ber om at alle som ønsker vaksine må registrere seg. Disse vil få tildelt time når deres plass i køen er kommet.

Registrering

Mette Røkenes