Bli med på møteplasser i landbruket

Interesse for landbruk? Bli med på et sosialt og faglig treff onsdag 28. februar kl. 11.30 på Nylandsloftet (Risevegen 133).

Sortland kommune har i samarbeid med Sortland, Øksnes og Lødingen bondelag og Sortland sau og geit satt i gang et prosjekt som heter Møteplasser i landbruket. Hovedmålet for prosjektet er å få folk til å møtes for å skape samhold, et sted å lufte hodet, diskutere med kollegaer eller bare nyte god mat i godt selskap. Dette er et lavterskel- tilbud der alle som har interesse for landbruk er velkommen. Ingen krav. Ingen påmelding. Vi oppfordrer spesielt samboere/ venner/ ektefeller/annen nær familie og kjærester til gårdbrukerne å delta! Dere er veldig viktige for landbruksbedriftene til deres kjære.

Prosjektet skal gå gjennom hele 2024 og møtested vil variere.

Vi starter allerede  onsdag 28. februar kl. 11.30 på Nylandsloftet (Risevegen 133). Siden dette er i vinterferieuka blir det bål, pølser og aktiviteter for barna ute, mens vi voksne starter møtet med å spise lunsj inne samtidig. Stordyrveterinær Mari Lindstad har vært på beredskapskurset «Når ulykken er ute - veterinærens rolle i beredskap og redningsaksjoner» og kommer innom denne dagen for å dele erfaringer derfra! Marina og Gerhard fra landbruksavdelingen i kommunen vil også være til stede for spørsmål, veiledning eller annet.

• Trenger du skyss eller har andre utfordringer som kan hindre deg i å delta, er det bare å ta kontakt så finner vi en løsning.