Politirådet

Vil du vite mer om hva Politirådet er og hva rådet gjør? Sammen jobber Politirådet for å sikre trygghet og trivsel i vår kommune.

Politirådet samler kommunens ledelse og det lokale politiet for å forebygge kriminalitet og styrke beredskapen.

Som et strategisk organ fokuserer rådet på å forebygge kriminalitet og sikre at kunnskap og erfaring deles på tvers av politi og kommune. Det er en grunnleggende tanke at lokale utfordringer møtes med koordinerte tiltak.

Politirådet møtes regelmessig for å diskutere aktuelle hendelser og for å sikre god dialog mellom alle involverte parter. I forrige ukes møte ba ordfører om et møte for å håndtere samfunnshendelser der vi så behov for rask respons og samarbeid, et av temaene var kommunikasjon i mellom hverandre.

En sentral figur i dette samarbeidet er vår SLT-koordinator, Randulf. SLT står for "Samordning av Lokale Kriminalitetsforebyggende Tiltak", og koordinatoren har ansvaret for å samle, systematisere og koordinere ulike tjenester. Deres rolle omfatter også vurdering, utvikling og igangsetting av tiltak for å møte lokale behov.

Sammen jobber Politirådet for å sikre trygghet og trivsel i vår kommune.